Akwedukt Karnicki
Jest to bardzo szczególny rodzaj akweduktu, gdyż nie poprowadzono go mostem, ale wałem ziemnym, a właściwie groblą. Powstał podczas prac nad budową Kanału Elbląskiego, dokładnie podczas budowy odcinka między Miłomłynem a Jeziorem Dauby. Tam problemem było Jezioro Karnickie – jego lustro wody znajdowało się jakieś 2,5 m poniżej poziomu wód Kanału Elbląskiego. Nie można było podnieść poziomu wody, bo wiązało się to z zalaniem zbyt dużych obszarów w pobliżu. Budowa śluzy była w tym wypadku niezwykle kosztownym przedsięwzięciem. W związku z tym usypano wał o szerokości 46 m, dzielący jezioro na dwie części, w nim wykopano rynnę szerokości 10 m i głębokości 1,5 m. Powstały akwedukt ma 484 m długości. Akwedukt można do dzisiaj pokonać jachtem, płynąc 2m nad poziomem tafli Jeziora Karnickiego, które niestety jest tam słabo widoczne ze względu na gęste szpalery drzew umacniające budowlę wodną.